راهیان نور
شهادت هنر مردان خداست
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : بارزان جماران
9 دی نشان داد که انقلاب اسلامی یک پدیده مردمی است و در دل مردم نهفته است. مردم نظر به یک فرهنگ دینی جامع دارند که دلشان این را می خواهد که این فرهنگ دینی در جامعه شان حاکم شود. انقلاب اسلامی یعنی شرایط حاکم شدن دین خدا در جامعه  و نظام. حالا در اینکه چقدر این فرهنگ دینی جامع در نظام انقلاب اسلامی پیاده شده باشد و موفق بوده باشد، حرف زیاد هست. سنگهایی که سر راه این پیاده سازی فرهنگ اسلامی انداخته شده و ... را باید در نظر گرفت. ولی به هر حال این انقلاب شرایط را برای پیاده سازی احکام اسلام آماده کرده است.

مدیر جبهه جهاد گران و آقای حسینی


مشروح مصاحبه در ادامه مطلب


طبیعتا، حماسه 9 دی یک اتفاق دفعی نبود و زمینه هایی وجود داشت که باعث شد این حماسه اتفاق بیافتد. به نظر شما چه زمینه هایی در انقلاب اسلامی برای وقوع 9 دی وجود داشت؟

بسم الله الرحمن الرحیم

در واقع ریشه 9 دی را باید در انقلاب اسلامی بدانیم. انقلاب اسلامی یک پدیده مردمی ومردم نهاد است، با کودتا خیلی فرق می کند،حضرت امام خیلی تاکید داشتند روی این موضوع که تا جایی که می توانیم باید انقلاب را مردمی نگاه داریم، و از اینکه  یک قشر خاص و یا یک گروه خاص انقلاب را صاحب بشوند و  در دست بگیرند به شدت  گریز داشتند و تا می توانستند می خواستند مسائل را  با خود مردم حل کنند. از این جهت است که انقلاب ما فوق العاده دوام و پایداریش بالاست. اگر یک کودتا بود به راحتی با یک کودتا هم برکنار می شد. ولی وقتی یک انقلاب مردمی شد و مردمی بودنش حفظ شد، مردم ضامن پایداری آن هستند.

9 دی نشان داد که انقلاب اسلامی یک پدیده مردمی است و در دل مردم نهفته است. مردم نظر به یک فرهنگ دینی جامع دارند که دلشان این را می خواهد که این فرهنگ دینی در جامعه شان حاکم شود. انقلاب اسلامی یعنی شرایط حاکم شدن دین خدا در جامعه  و نظام. حالا در اینکه چقدر این فرهنگ دینی جامع در نظام انقلاب اسلامی پیاده شده باشد و موفق بوده باشد، حرف زیاد هست. سنگهایی که سر راه این پیاده سازی فرهنگ اسلامی انداخته شده و ... را باید در نظر گرفت. ولی به هر حال این انقلاب شرایط را برای پیاده سازی احکام اسلام آماده کرده است.

مردمی که نظر به انقلاب اسلامی دارند، و می خواهند انقلاب اسلامی را تحت هر شرایطی حفظش کنند، این مردم با تایید انقلاب اسلامی دارند اعلام آمادگی می کنند که زمینه حقایق خیلی بالاتر را هم فراهم می کنند.

اینکه امام فرمودند انقلاب اسلامی زمینه ظهور را فراهم می کند، این مردم دارند با تایید انقلاب اسلامی اعلام می کنند که آمادگی دارند با ظهور حضرت حجت مواجه بشوند.

اینکه مقام معظم رهبری روی 9 دی و  23 تیر ماه  سال 78 تاکید می کنند به خاطر این است که متوجهند که اگر مردم این انقلاب را بپذیرند، انقلاب می تواند جلو برود. آقا فرمودند که اگر مردم این حکومت را نخواهند،ما وظیفه نداریم بر مردم حکومت کنیم. خیلی حرف جالبی است که مسئولین نظام حق ندارند به زور بر مردم حکومت کنند. اگر مردم به این نتیجه برسند که  انقلاب اسلامی را نمی خواهند، مسئولان حق ندارند به زور بر مردم حکومت کنند، دیگر وظیفه ای هم بر عهده ولی فقیه نیست.

ولی با این اتفاقات نشان داده شد که مردم حکومت اسلامی می خواهند، ولی فقیه می خواهند.

9 دی نشان داد انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم کرده است که فهم و شعور هایی دارد در صحنه می اید که این انسانها فهم بالاتر از خود انقلاب اسلامی را دارند که همان ظهور است.


9 دی را یک حرکت فعال می دانید که مردم انجام دادند تا به دنیا ثابت کنند که شبهاتی مانند رفراندم و ... که امثال خاتمی مطرخ می کنند پوچ و بی اساس است؟ یا یک حرکت انفعالی فقط در پاسخ مقطعی به جرکات جریان فتنه در روز عاشورای 88؟ آیا ماهیت 9 دی، فراگیر بود یا به یک جریان جناحی سیاسی تعلق داشت؟

 خود آقا هم روی همین تاکید دارند که همین حضور مردم در صحنه 9 دی، یک رفراندم بود. پس 9 دی یک رفراندم خودجوش بود در پاسخ به امثال خاتمی که سالها بود بر طبل رفراندم می کوبیدند.

اصلا جریان جناحی سیاسی هم نبود؛ بالخصوص خیلی از کسانی که به خیابان آمدند، به میرحسین رای داده بودند، آثارش هم در تصاویر 9 دی بود، چون در تهران اکثریت به میرحسین رای داده بودند، و در 9 دی هم اکثریت آمدند به خیابان ها. پس اینها هم نتوانستند فتنه را تحمل کنند و 9 دی آمدند به خیابانها، اینها که همه به احمدی نژاد رای نداده بودند.  نه. اینها مردمی بودند که انقلاب اسلامی می خواستند، حکومت ولی فقیه می خواستند.

و مردمی که به این شعور می رسند که ولی فقیه را می خواهند، آزادترین حکومت را دارند.

یک جامعه شناس اروپایی میگوید اگر مردم اروپا می دانستند که حکومت ولی فقیه در ایران یعنی چه؟ بر علیه تمام حکومتهای خودشان شورش می کردند. چرا ؟ چون آزادترین حکومت،حکومت ولی فقیه است. شما ببینید آزاداندیشی حضرت آقا را... در برخوردهای رهبری در جامعه، آزاد اندیش ترین فرد این جامعه رهبری است، ما همه در مقابل مخالفین خودمان واکنش های تند نشان میدهیم.

رهبری به راحتی مخالف ترین آدمها را تحمل می کنند. به شرطی که نخواهند پایه گذار یک جریان برانداز باشند.

رهبری میرحسین را تا خیلی جاها تحمل کردند، کروبی را تا خیلی جاها تحمل کردند، خیلیهای دیگر را تا خیلی جاها تحمل کردند و می کنند.

حتی رهبری از روش رسول الله استفاده می کنند، مولفه القلوب. حضرت آقا یک عده را که جامعه پس زده، و رهبری می بینند که می توانند اینها رو به سوی انقلاب جذب کنند، قلبهایشان را به دست می آورند و جذبشان می کنند. خود حضرت آقا هم می گویند که ما باید دفع حداقلی و جذب حداکثری داشته باشیم. تا جایی که می توانند سعی در جذب آدمها دارند.

اگر آقا شرایط باز گفتگوی خوب فراهم نکرده بودند -که این روحیه در وجود خودشان هست و من خیلی کم در افراد دیگر دیدم- فتنه جمع نمی شد. فتنه بزرگی بود. این روحیه شرایط باز باعث شد دست فتنه رو بشود.

حضرت آقا خیلی آزاد اندیشانه رفتار می کنند، در حالیکه بیشتر سیاسیون و بقیه بزرگان خیلی زود در مقابل حوادث واکنش نشان می دهند، واکنش را هم روی تدبیر نشان نمیدهند، عکس العملی کار می کنند و بعد هم پشیمان می شوند.

ما نمونه این آزاد اندیشی رهبری را در حکومت امیرالمومنین هم می بینیم. یعنی امیرالمومنین هم مخالفینشان را دفع نمی کنند، مگر اینکه خودشان بخواهند بروند.

به نظر شما آیا میرجسین موسوی از ابتدا مهره بود؟ یا اینکه انقلابی بود و تغییر ماهیت داد؟

نظام عالم نظام تدریجی است، و هیچ مساله ای دفعی رخ نمی دهد، انسانها که یک مرتبه تغییر نمی کنند. باید این که میرحسین به اینجا رسیده را بررسی کرد تا ببینیم این چه طرز فکری بوده که میرحسین را به اینجا رسانده. البته می دانید که شهید دیالمه و شهید آیت، ادعا می کردند که یک سری حرفهایی در باره میرحسین دارند و شهید دیالمه در مجلس در موردش صحبت هم می کنند، منتها ترور می شوند. باید افکار را بشناسیم از روی سخنرانیها، اشارات و...

آقای هاشمی را هم مثلا اگر خاطراتشان را بخوانیم، به تفکر خطرناکی می رسیم. آقای هاشمی واقعا همیشه خودش را در عرض ولی فقیه قرار می دهد. حتی زمان امام.

استاد طاهرزاده می گویند: یک روز من دیدم که آقای منتظری گفت، آقای خمینی یک نظری دارد و من هم مجتهدم و یک نظر دیگری دارم. آن روز فهمیدم که اقای منتظری کارش تمام است. چرا که آقای منتظری حواسش نیست که اگر شما  مجتهدی، مجتهد فردی هستی! در حالیکه ولی فقیه حاکم بر شماست. شما در امور حکومتی باید تابع ولی فقیه باشی. ولی منتظری این تفاوت را نفهمید و شد آنچه نباید می شد.

کسانی که خودشان را در عرض ولی فقیه قرار می دهند، اصولا سقوط می کنند. منتظری همین اتفاق برایش رخ می دهد، برای میرحسین همینطور



 

شهر اصفهان در سال 88 چه وضعی داشت؟

شهر اصفهان هم سال 78 و هم سال 88، از شهرهای محل فتنه بود، البته در مناطق خاص مزروعی نماینده مجلس ششم، در فتنه  78 فوق العاده فعال بود و در فتنه 88 هم هنوز فعال بود و درگیری درست می کرد. همین مزروعی الان با پسرش پناهنده انگلیس شده است.

یک فاجعه که در جریان فتنه 88 در اصفهان رخ داد این بود که دانشجوهای دانشگاه صنعتی اصفهان ریختند و تالارش را آتش زدند و 2 میلیارد خسارت به دانشگاه زدند و یک سری مزاحمتها هم درست کردند که شش نفرشان را هم اخراج کردند،  من در دانشگاه اصفهان که کار می کنم واقعا جو وحشتناکی درست شده بود، طوری شده بود که اصلا دانشجوهایی که برای احمدی نژاد تبلیغ کرده بودند و به احمدی نژاد رای داده بودند، جرات نمی کردند بیرون بیایند، می ترسیدند هر آن به آنها آسیبی برسد. یک جو رعب و وحشتی در دانشگاه اصفهان و به تبع آن در شهر اصفهان درست شده بود که بعضی فکر می کردند همین الانه که به جرم تبلیغ و رای دادن به احمدی نژاد اعدامشان کنند.

ولی همه اینها خوابید و از بین رفت، این فتنه گران هم فهمیدند که این انقلاب با توپ و تانک نیامده، حضور مردم و پشتوانه مردمی انقلاب است که انقلاب را حفظ کرده است. وگرنه انقلاب اسلامی با زور که نمی تواند حاکم شود.

اگر دقت کنید در فتنه های 78 و 88 اصلا سعی شد برای کنترل از اسلحه استفاده نشود، و نهایت استفاده از باتوم بود که تا جایی که ممکن است، کسی کشته نشود.

خیلی از قتل هایی هم که اتفاق افتاد مشکوک است و پای نظام گذاشتند، کشته سازی دروغین هم که داشتند. یعنی  هدف آنها کشته گرفتن بود تا بلوا به پا کنند، و راهکار نظام هم مسالمت و مدارا.

 

چرا مردم از ابتدا وارد صحنه نشدند؟ مثلا بعد از روز 25 خرداد ...، یا مثلا بعد از جریان مسجد لولاگر؟

مقام معظم رهبری یکی از کارهایی که کردند، وقتی سه میلیون ربختند در میدان آزادی تهران، آقا می دانند که جریان چریان روشنی نیست و مبهم است. و قشر خاکستری خیلی در این جریان زیاد حضور دارند. آقا اجازه می دهند که این جریان صاف شود، فیلتر شود. بعد دیگه آن مقداری که باقی می مانند ، اینها معاند هستند.

5درصد این آدمها در آن جمعیت معاند حساب می شوند، آقا می گذارند تا جریان خالص و صاف بشه و آماده برخورد بشود.

نمیشود گفت اینهایی که 25 خرداد در تهران به میدان آزادی آمدند، معاندین نظام بودند، درصدی ان مردم ممکنه معاند باشند و به فکر براندازی. مابقی فقط اعتراض داشتند.

مردم هم اینقدر قضیه برایشان جدی نبود و باورشان نمی شد که اینها بخواهند دست به این کارها بزنند، یا اینقدر ادامه دار و با برنامه کار کنند.

مردم کم کم دیدند که این جریان واقعا یک جریان معاند است که به تمام مقدسات دارد توهین می کند، مسجد آتش می زنند، قرآن آتش می زنند، عکس آقا را پاره می کنند. اینجا دیگه خونشان به جوش آمد و خودشان به صحنه آمدند تا قضیه راحل کنند.

مهم هم این است که نظام این حرکت را شکل نداد، حرکتی بود که خودجوش بود و به خاطر همین هم زود جواب داد. چون اراده جمعی مردم به میدان آمد.

درست مثل زمان جنگ که وقتی عراق خرمشهر را تصرف کرد، مردم وقتی دیدند که دولت کاری از پیش نمی برد، خودشان گروه های پارتیزانی تشکیل دادند و با کمک تشکل مردمی سپاه پاسداران رفتند خرمشهر را آزاد کردند و بعد هم 8 سال ایستادند و صدام را بیرون کردند.


                                                                            والسلام




نوع مطلب : خبر نامه، 
برچسب ها : آقای حسینی، فتنه، معرفت نفس، اصغرطاهر زاده، اصفهان، مسجد لولاگر، 9 دی، انقلاب اسلامی، دانشگاه صنعتی اصفهان، فتنه 88،





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات